tirsdag 8. juni 2010

Bananrepublikk

Kongos president vi gi amnesti til fanger i forbindelse med Kongos 50. uavhengighetsdag, 30. juni.
Våre to kjendisfanger, Moland og French, kan også bli sluppet løs i forbindelse med denne amnestien. Uansett om de faktisk er skyldig i drap eller ikke, så er det helt fantastisk at fanger slippes fri i forbindelse med slike nasjonale jubileum. Større tegn på bananrepublikk får du vel ikke?

Skulle likt å sett hundrevis av fanger bli sluppet fri i forbindelse med 17. mai hvert år.

Tullinger.

2 kommentarer:

  1. Bananrepublikk er en svært nedsettende kommentar/beskrivelse,
    og ikke et ord jeg ville tatt i min munn.
    Men samtidig har det kommet så mye rart herfra,
    så jeg må innrømme at jeg forstår at uttrykket tas i bruk om dette ufrivillig morsomme landet.
    Bare erstatningskravet som er på 30 milliarder kroner er til å få bakoversveis av.
    Bare så det er sagt; en tusenlapp i Kongo er verdt mangfoldige tusen der nede,
    og hadde Norge betalt 30 milliarder, ja så ville det blitt så kraftig inflasjon i Kongo at de ville brutt sammen økonomisk.

    SvarSlett
  2. To Norske tullinger av noen gutter reiser ens ærend til farligste Kongo for å leke krig med lekepistoler og militærstøvler!?

    Jeg synes både rettsapparatet og saksgangen er i passende tone til resten av den barnslige og sørgelige gutteturen deres.

    SvarSlett