fredag 11. juni 2010

Uansvarlige foreldre?

16 år gamle, amerikanske Abby Sunderland ønsket å gå i broren sine fotspor ved å bli verdens yngste solo jordomseiler.

Etter flere problemer underveis, kom hun igjen i trøbbel etter problemer med masten. En større leteaksjon ble igangsatt etter hun sendte ut nødsignaler, men hun ble heldigvis funnet ganske kjapt.

Hvis det ikke hadde gått bra, hva hadde reaksjonene vært mot foreldrene? Er det ikke ganske uansvarlig å la ungdommer gjøre noe slikt på egenhånd? Med tanke på at 14 år gamle Laura Dekker er neste unge person som planlegger en jordomseiling (hun vil riktignok starte seilasen rundt 15-årsdagen sin), hvor går grensen?

2 kommentarer:

  1. Så lenge ungdommen har en så stor lyst til å gjøre noe slikt er foreldrene nødt til å la de gjøre som de vil. Hvis foreldrene mine hadde nektet meg å gå på line når jeg var liten, og nektet meg å gå på cirkusskole da jeg ble 15, hadde jeg mest sannsynlig hatet de for resten av livet.

    SvarSlett